Do-Dodonpa din Japonia este cunoscut ca fiind cel mai rapid rollercoaster de pe planetă, capabil să atingă viteze maxime de 172 km / h (106,9 mph) în doar 1,8 secunde.
Cea mai intensa experienta dintr-un rollercoaster
De ani de zile, cei care caută adrenalina s-au adunat la Fuji-Q Highland Park pentru a face faimoasa plimbare, o experiență care figurează în mod regulat pe listele celor mai înspăimântătoare și mai intense parcuri tematice din lume.
Cu toate acestea, Do-Dodonpa a fost închisă pentru public până la o notificare ulterioară, în urma mai multor rapoarte de răni grave.
Din decembrie, cel puțin șase pasageri au suferit fracturi osoase după ce experienta intensa, dintre care patru au raportat că și-au rupt gâtul sau spatele.
Înainte de această perioadă, nu existau rapoarte despre clienți care ar fi rupt oasele după ce au călătorit cu Do-Dodonpa, în ciuda faptului că acesta a fost în funcțiune de aproape 20 de ani.
Prin urmare, experții au ramas nedumeriți de această creștere bruscă a leziunilor, mai ales având în vedere că, în 2017, rollercoaster-ul a fost modificat pentru a crește viteza maximă de la 172 km / h la 180 km / h.
Anchetele inițiale nu au găsit probleme tehnice cu Do-Dodonpa, în timp ce producătorul Sansei Technologies le-a cerut scuze celor răniți, în timp ce a declarat că nu a fost determinata cauza leziunilor.
Se știe că leziunile osoase rupte pe rollercoaster sunt foarte rare și, în momentul redactării acestui articol, guvernul japonez încă nu a găsit motivul acestor leziuni.
Cu toate acestea, Naoya Miyasato, un profesor de arhitectură al Universității Nihon, specializat în designuri de roller coaster, a declarat că rănile ar putea fi cauzate de accelerarea rapidă a din timpul calatoriei.
În vârf, accelerația lui Do-Dodonpa este de peste trei ori forța gravitațională, similară cu forța G pe care o pot experimenta astronauții în timpul unei lansări.
Miyasato a spus: „Dacă un pasager nu poate rezista la accelerație, atunci suferă vătămări, ceea ce ar putea fi o explicatie.”
Miyasato a sugerat, de asemenea, că rănile ar putea fi cauzate de modul în care stau pasagerii, spunând:
Dacă nu au detectat îngrijorări serioase cu privire la viteza, atunci ar putea fi modul în care oamenii stăteau. Dar dacă o persoană stătea incorect, să zicem cu spațiu între spate și scaun, este responsabilitatea angajaților parcului să verifice poziția locului.
Unul dintre cei care au suferit o vătămare după ce a mers cu Do-Dodonpa, se pare că stătea în față în timpul călătoriei, respectând cerințele de a se sprijini pe scaun și de a reduce cât mai mult spațiul dintre spate și spătar.