„TAMA” este un vehicul electric dezvoltat de Tokyo Electro Automobile Co. (devine mai târziu * Prince Motors, Ltd.) care a fost un spin-off al TachikawaAircraft.

Când această mașină s-a lansat pentru prima dată în 1947, Japonia suferea de o penurie acută de petrol, mărfuri și alimente, în timp ce furnizarea de energie electrică avea un surplus, deoarece aproape că nu existau aparate de uz casnic sau consumatori de energie electrică mari. În astfel de condiții, cu încurajarea guvernului, existau multe vehicule electrice de către producătorii de automobile noi.
„TAMA” a atins raza de acțiune de 96 km și viteza maximă de 35 km/h la primul test de performanță al vehiculelor electrice. A funcționat foarte bine ca taxi până în 1951. Codul modelului este E4S-47 I. E este pentru electric, 4S este pentru sedan cu 4 locuri, 47 este pentru anul, iar I reprezintă tipul inițial. Numele de marcă „TAMA” provine de la numele locului în care se afla fabrica.

Bateria înlocuibilă a mașinii electrice Tama

Compartimentul bateriei era în podeaua cabinei mașinii electrice Tama. Erau două astfel de compartimente, unul de fiecare parte. Fiecare carcasă pentru baterii a fost prevăzută cu role, astfel încât bateriile uzate să poată fi schimbate rapid cu cele proaspăt încărcate. Datorită unei astfel de ingineri, Tama a obținut premii de top în testele de performanță efectuate de Ministerul Comerțului și Industriei în 1948.

Specificațiile mașinii electrice Tama din 1947

Lungime / lățime / înălțime totală: 3.035 / 1.230 / 1.630 mm
Ampatament: 2.000 mm
Greutate: 1.100 kg
Capacitate locuri: 4
Autonomie de croazieră pe încărcare: 65 km (40 mile)
Motor (36V): înfășurat în serie DC, evaluat la 3,3kW (4,5 CP)
Baterii (capacitate): Baterie plumb-acid (40V / 162Ah)
Viteză maximă / viteză economică: 35 km / h (22 mph) / 28 km / h (17 mph)

Nu se știe foarte bine că vehiculele electrice au o istorie îndelungată – circulau în Japonia la scurt timp după al doilea război mondial și au ajutat la reconstrucția Japoniei.

Această mașină a fost complet restaurată la specificațiile originale ale anului 1947 și a revenit la starea de mișcare în 2010, când a fost lansat modelul de producție al vehiculului electric „NISSAN LEAF”.

Interesant este faptul ca industria masinilor electrice are o istorie de peste 70 de ani, dar cu toate astea industria producatoare de masini a ocolit complet varianta masinilor electrice in avantajul motorelor cu combustie interna.

Leave a comment

error

Daca ti-a placut, te poti abona aici!